1. Jeżeli po przejściu własności towaru na Kupującego stwierdzi on, że towar posiada wady fizyczne lub prawne, Kupujący może:
- jeżeli jest konsumentem (w rozumieniu art. 221 § 1 Kodeksu cywilnego) – złożyć Sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi za wady,
- jeżeli nie jest konsumentem – złożyć Sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi za wady.
2. Reklamacja może zostać złożona:
- pisemnie na adres Sprzedającego: ul. Cyprysowa 3, 91-365 Łódź
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@ladnekwiatki.com.pl ;
3. Zaleca się podanie przez Kupującego w opisie reklamacji:
- informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
- żądania sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży;
- danych kontaktowych składającego reklamację.
Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Kupującego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
5. Transport reklamowanych towarów z tytułu rękojmi odbywa się na koszt Sprzedawcy za pośrednictwem wybranej przez niego firmy kurierskiej, chyba że Sprzedawca poinformował, iż towar zostanie odebrany przez niego lub osobę przez niego upoważnioną.
6. Sklep odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem roku od wydania tego towaru Kupującemu (o którym mowa w § 6 ust. 1 lit a oraz b Regulaminu), zgodnie z art. 568 § 1–5 KC Kupujący, o którym mowa w § 6 ust. 1 lit b Regulaminu traci uprawnienia określone w art. 568 § 1–5 KC, jeżeli niezwłocznie po stwierdzeniu wady nie zawiadomi Sprzedającego o tym fakcie (art. 563 § 1–2 i art. 564 KC).
7. Na towary będące przesyłkami kwiatowymi Sprzedawca udziela gwarancji świeżości na okres 2 dni pod warunkiem ich należytej pielęgnacji. W przypadku składania reklamacji na podstawie gwarancji, Klient jest zobowiązany do poinformowania Sprzedawcy o wadzie Produktu w terminie 2 dni od daty jej doręczenia. Zaleca się dostarczenie przez Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biuro@ladnekwiatki.com.p dokumentacji fotograficznej reklamowanej kwiatowej przesyłki.